Szia Brimston!
Nekikezdtem elolvasni a régóta keresett, s most végre publikussá vált MDOSZ alapszabályt.
Az alapszabály az egyesületek legfontosabb, tevékenységüket meghatározó alapdokumentum.
Mint egyesületi tag, s ezenkeresztül /legalábbis elméletileg/ szövetségi tag az alapszabály 4 és 5 § -val kapcsolatosan az alábbi kérdéseket szeretném feltenni az MDOSZ vezetőségének.
Kérdéseim célja az MDOSZ mint szövetség munkájának alaposabb megismerése, segítségkérés az alapszabály betartásához, a kapcsolódási pontok felméréséhez a szövetség munkájába.
Örülnék, ha az MDOSZ honlapon ismertetésre kerülne néhány kérdésben az MDOSZ jelenlegi tevékenységét, működését érintő kérdésre adott válasz.
Az alábbi kérdések az MDOSZ fórumán is feltettem. Tisztelettel várom az illetékesek válaszát.
„ 4. § A SZÖVETSÉG CÉLJA 1. A Magyar Köztársaságban szervezi és koordinálja a díszmadártartással és tenyésztéssel kapcsolatos tevékenységet, képviseli tagjai érdekeit, részt vesz a COM munkájában. 2. Kiadványain keresztül és kiállításai, nyílt szakmai napjai keretében, tagjaink bevonásával közreműködik a természet és állatvédelmi célok megvalósításában. Ezek érdekében szorosan együttműködik az e területen dolgozó állami és más társadalmi szervezetekkel. 5. § A SZÖVETSÉG FELADATAI - A díszmadártenyésztés népszerűsítése, fejlesztése - A fejlesztési célok meghatározása, megvalósításának szervezése. - Önként vállalt, illetve együttműködési megállapodáson alapuló természetvédelmi és állatvédelmi aldatok ellátása. - A Washingtoni Egyezmény és az Állatvédelmi Törvény betartása és betartatása. - A kiállítási és versenyszabályok megállapítása, betartatásuk ellenőrzése. - A tenyésztési követelményrendszer kidolgozása, tenyésztői címek elbírálása, odaítélése. - A fegyelmi- etikai szabályok megállapítása, fegyelmi jogkör gyakorlása. - A díszmadártenyésztők képvislete külföldön és belföldön. - A versenybírók és más szakemberek képzésnek és továbbképzésnek megszervezése, a bírók vizsgáztatása és minősítése. - A Szövetség központi nyilvántartásának vezetése. A Szövetség működéssel kapcsolatos irataiba az Elnökkel való előzetes egyeztetést követően bárki betekinthet. - A tagok olyan vitás ügyeinek intézése, melyek nem tartoznak ás szerv hatáskörébe. - Jogszabályokban meghatározott, a Szövetség működését, a díszmadártenyésztést befolyásoló egyéb feladatok ellátása. „
Kérdések
1. Az MDOSZ mint szervezet jelenleg milyen módon, mely területeken vesz részt a COM munkájában? Melyek azok a kiemelt területek, melyekben az MDOSZ kapcsolódni kíván a COM munkájához?
2. Milyen kiadványai jelentek meg az MDOSZ-nek az elmúlt években, s ezek hol tekinthetőek meg, hol beszerezhetőek?
3. Az MDOSZ mint szervezet konkrétan milyen természetvédelmi és állatvédelmi célok megvalósításában vesz részt, milyen gyakorlati tevékenysége volt ezen a területen az elmúlt évek során? Milyen koncepció és időterv alapján végez ilyen irányú tevékenységet?
4. Melyek azok az állami és más társadalmi szervezetek, melyekkel természetvédelmi és állatvédelmi célok megvalósításában szorosan együttműködik az MDOSZ mint szervezet? Melyek ezeknek a szoros kapcsolatok kialakításának MDOSZ által meghatázotott alapelvei, irányvonalai? Melyek a kapcsolatok gyakorlati erdeményei? Mely állami szervezetekkel, társadalmi szervezetek tartoznak abba a csoportba, melyekkel az MDOSz szükségesnek, és fontosnak a tartja a jövőben az együttműködést a céljai megvalósítása érdekében?
5. A kiállításokon kívűl milyen eszközökkel népszerűsíti az MDOSZ a díszmadártenyésztést? Létezik-e fejlesztési, népszerűsítési koncepció ezen a területen, célcsoportok meghatározásával, feladattervvel, stb.?
6. Mi tartalmaz az MDOSZ fejlesztési koncepciója, melyek a fejlesztési tervei, s hogyan képzeli ezek megvalósítását?
7. Milyen konkrét propagandát, cselekvési tervet hajt végre az MDOSZ a Washingtoni Egyezmény, illetve az Állatvédelmi törvény betartatásával kapcsolatosan?
8. Milyen stádiumban van a tenyésztési követelményrendszer kidolgozása? Milyen irányelveket követ a kidolgozás, kik a felelősei, végrehajtói? Hol tekinthetőek meg a tenyésztési követelményrendszer?
9. A tenyésztői címek elbírálása, adományozása milyen irányelvek, szabályok alapján történik? Milyen tenyésztői címeket adományoz az MDOSZ?
10. Milyen etikai szabályokat állapított meg az MDOSZ, mint országos szövetség? Milyen tevékenységekkel indította el ennek létrejöttét az MDOSZ?
11. A kiállításokon való résztvétel mellett milyen területeken képviseli a tagokat külföldön és belföldön az MDOSZ? Történt-e konkrétan valamely tag valamilyen hivatalos, akár jogi, akár szakmai képviselete az utóbbi években? Ha igen akkor milyen?
12. Volt-e az utóbbi időben szükség, példa arra, hogy az MDOSZ fegyelmi jogkörét gyakorolja? Ha igen milyen esetekben? Hogyan történt meg ennek közzététele?
13. Milyen oktatási koncepcióval rendelkezik az MDOSZ? Az utóbbi években milyen képzéseket, továbbképzéseket szervezett? Az MDOSZ mint országos szövetség hogyan képzeli a bíróképzést? Miért nem az MDOSZ kezdeményezi, szervezi, alakítja ki a bíróképzést, miért az IDRE? Milyen szakmai elvekre épül a bíróképzés? Történt-e más országokban már működő, vagy COM-os bíróképzési anyagok fordítása, szakmai vizsgálata? Az MDOSZ hogyan kívánja a lebonyolítani a bírójelöltek vizsgáztatását? Milyen minősítési elvek vannak érvényben ezzel kapcsolatosan az MDOSZ-nél? Gyakorolni kívánja-e az MDOSZ a szakmai kontrollt a bíróképzés folyamatában, illetve a bírák vizsgáztatása során?
14. Mely adatokat tartalmaz az MDOSZ központi nyilvántartása? Tagi, egyesületi nyilvántartás mennyire aktuális? Milyen elvek alapján történik a nyilvántartás vezetése, milyen gyakran kerül frissítésre? Mkor kerül be az alapszabályba a szövetségi tagsági igazolvány kiadása, szabályozása, használata? Milyen egyéb adatokat tartalmaz az MDOSZ központi nyilvántartása? / tenyésztett fajok, vérvonalak, gyűrűszámok, stb/
Az MDOSZ alapdokumentumai, nyilvánosnak minősülő, tagokat jogait és kötelezettségeit érintő iratai miért csak az elnökkel történő előzetes egyeztetést követően tekinthetőek meg Nyíregyházán? Országos szövetségről lévén szó, ez gyakorlatilag lehetetlenné teszi a tagok számára a dokumentumok megismerését, alkalmazását, beartását.
|