Kedves Kuvik!
Hát azért óvatos ezzel az emberfia! Senkit sem szeretnék megsérteni, degradálni sem egy rendezvényt. Leginkább azért, mert nagyjából sejtem, hogy mennyi előkészítő munka, energia, szervezés van mögötte. Az kívülről is látszott, hogy nem kis energia volt egy ilyet összehozni.
Mivel jómagam semmit nem tettem hozzá a rendezvény sikeréhez, jogalapom sem sok van, hogy kritizáljam. Ezért kérnélek benneteket ne ezt lássátok válaszomban!
Lehet, azonban, hogy igazad van, egy kicsit kívülálló véleménye más aspektust, nézőpontot adhat a jelenséghez.
-A szakmai részéhez nem tudok sokat hozzáfűzni. Annyi azonban szembeötlő, hogy egy ilyen volumenű rendezvényre miért csak 53 fő visz madarakat? Tagegyesületenként 1,5 ember. Ezt nemhogy országos /nemzetközi/ rendezvényre keveslem, de talán még egy városi rendezvényen is kevés lenne.
Bevallom azonban őszintén, hogy én sem vállanék fel szívesen egy ilyen tortúrát madaraimmal. A költségek és kockázatok nincsenek arányban -számomra legalább is- az előnyökkel és hasznossággal. Ennek nyilván megvannak az okai, én csak találgatni tudok: nem megfelelő tájékoztatás, kevés tag, motiváció hiánya, magas költségek, rossz időpont választás, stb. Példának említeném, hogy három napig folyamatosan égett felettük a neonsor, éjjel-nappal. Tehát valahol megértem azt, aki nem szívesen viszi madarait kiállításra, s tisztelet és elismerés annak, aki felvállalja.
- A helyszín és időpont megválasztástásával kapcsolatosan. Nem szabad elfeledni, hogy Budapesten került megrendezésre ez a kiállítás. Budapest ilyen szempontból nagyon máshogy működik, mint egy kisváros, vagy település. Egyrészt itt annyi program rendezvény van, hogy nehéz belőlük kitűnni. Másrészt ezen a hétvégén nyílt a közeli Aréna pláza, nem csodálkoznék, ha a Lurdy-házban csak lézengtek volna.
Amíg egy vidéki településen tényleg esemény egy ilyen kiállítás, addig azért lássuk be, Budapesten nem sok vizet zavar. Vidéken az iskolai osztályok is elmennek egy ilyen programra, Budapesten erre csekély az esély, főleg hétvégén.
A fővárosban egy legalább 1 hónapos hirdetési kampány nélkül nem lehet komoly látogató seregre számítani. Itt reklám és propaganda nélkül halott bármilyen rendezvény. Erre még a komoly, nagy rendezvényeknél is szükség van!
Itt meg se weboldal, se plakát, se körlevél, se hirdetés.......
Nehogy valaki azt higgye, hogy ez az érdektelenség csak madaraknak szól. Az egyéb természettudományos, állatos kiállításokon ugyanez a helyzet. Lásd TIT: tengeri malac, nyúl kiállításait.
Az is említést érdemel, s logika azért van benne, hogy közel ilyen összegért a laikus elmegy inkább az állatkertbe, ahol lényeges több a látnivaló.
A Lurdy ház rossz választás volt helyszínnek. Azonban úgy, hogy gyakorlatilag nem volt reklámja szerintem balgaság volt azt hinni, hogy jelentős tömegek megtekintik. Reggel nyolckor /nyitás előtt/ jártam arra, alig találtam meg. A földszinten nem volt plakát, de még az emeleten sem. Csak azért találtam rá, mert nagyon kerestem. Egy eldugott hátsó szegletben helyezték el. Egy ilyen helyszínnek pedig épp az lenne az értéke, hogy sokan járnak oda, akik meglátva a kiállítást betérnek és megnézik. Erre ilyen helyen az épületben gyakorlatilag esély sem volt.
Érdemes lenne átgondolni a célkitűzéseket is.
- Kik számára készül egy ilyen kiállítás?
- A kiállítók számára? /53 fő/
- A szakmai érdeklődők számára? Vidékről hányan utaznak fel egy ilyen kiállításra Budapestre / 100-200 Fő?/
Ha nekik, akkor tizedennyiért is lehetett volna hasonló színvonalú helyet találni a kiállításnak.
Én ha bemennék akkor legfeljebb azért tenném, hogy az ott lévő tenyésztőkkel beszélgessek, kapcsolatokat építsek, információt cseréljek. Nyitáskor visszamentem azért, nem sokan voltak kinnt közülük.
A börze rész elhanyagolható volt, a kiegészítők felejthető színvonalúak és árfekvésűek voltak.
A mai gazdasági helyezetben nem kevés tehertétel egy kiállítás megtekintése. Természetesen tudom, a hobbijára ne sajnálja az ember pénzt. De mégis, számoljunk egy kicsit. Ha valaki vidékről szeretne erre az eseményre felutazni, mondjuk 150 km-ről. Hétvégén van a kiállítás, tehát a családot sem biztos, hogy le akarja rázni, hozza magával. 4-en beülnek a kocsiba. 300 km, 30 liter benzin, az 9000 ft, + pályamatrica ,1000 Ft, az rögtön 10.000 Ft. Kifizeti a belépőket, a kikönyörgött lufit, meg nyalókát a gyerekeknek, bekap valami felejthetőt a büfébe, s rögtön 20.000 Ft-nál tart.
Lehet, hogy nem sok pénz ez, de nejem 1 hétig dolgozik érte mint pedagógus.... Biztos, hogy ér ennyit egy ilyen program?
Igazából egy 10-15 perces nézelődésen kívül nem sok mindenre volt alkalmas a kiállítás. A laikusokat, féllaikusokat a pontszámok, díjak kevésbé érdeklik. Azonban ha valakinek mgtetszik egy faj, az szeretne a helyszínen vásárolni, felszerelést is hozzá lehetőleg. Ezzel szemben igen nehezen kideríthető, hogy egyátalán kié az adott madár.
Több látogatóhoz programok is kellenének. Vetítések, előadások, gyerek sarok, bemutatók. S természetesen komolyan bereklámozva. Kérdés, hogy ennek költségei megtérülnének-e?
Ha látogatókat akarunk akkor annyi közlés, hogy: Díszmadár kiállítás- édeskevés.
Hülyén hangzik, de a sok látogatóhoz programok kellenek, haknizás kell.
Beszélő papagájok, atrakciók, sorsolás, tombola, kivetítőn papagájos filmek, kanári énekverseny. Olcsó felszerelés, eleség, stb.
Természetesen a célkitűzésből ki kéne derülnie, hogy ez-e a cél?
Az esetleges bevételen kívül van-e értelme annak, hogy pár száz plázázó, két hamburger között bemegy rácsodálkozni a madarakra?
Megmondom őszintén, mivel nyitás előtt jártam ott, az üvegfelületen keresztül láttam a kiállítást. Ami furcsa érzés volt, hogy nem kívánkoztam beljebb. Rideg neonfény, koszos padlószőnyeg, rácsok mindenütt, pár kósza ember.
Utólag is elnézést, ha valakit megsértettem helyzetelemzés kisérletemmel.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Hegedűs Zsolt 2007 nov. 19, 10:05-kor.
|