Szia,
nem tudok arról hogy megjelent volna ilyen munkaterv vagy egyáltalán elképzelés bárki részéről, de lehet csak én nem találkoztam vele.
Viszont engedjétek meg hogy az Ellenőrző bizottság beszámolóját ide is felrakjam:
Az MDOSZ Ellenőrző Bizottságának beszámolója a 2oo9.- évi választás óta eltelt időszakban végzett munkájáról, ellenőrzéseiről, az ellenőrzések tapasztalatairól. (2oo9. május 1. – 2o1o. június 3o.)
A 3 fős Ellenőrző Bizottság, (a továbbiakban EB.) megválasztása után az MDOSZ alapszabályában megfogalmazottaknak, a saját maga által kidolgozott és elfogadott ügyrendjének, ill. feladattervének megfelelően működött. Munkáját az alapszabály 25. § - ban és a jelenleg érvényben lévő MDOSZ Szervezeti és Működési Szabályzatában meghatározottak szerint végezte.
I. Működése :
Az EB a 2oo9. megválasztása után kidolgozta ügyrendjét és az általános ellenőrzésekre vonatkozó feladattervét, melyet a június 13.-i ülésén megtárgyalt és az MDOSZ EB. az 1/2oo9.(o6/13.) EB.sz. és a 2/ 2oo9.(o6/13.) EB.sz. határozatával elfogadott. Az általános ellenőrzések tervezetében szerepelt a szövetség választott testületeinek, azok jogszerű tevékenységének folyamatos ellenőrzése. Pénzügyi terveinek és azok forrásainak tételes vizsgálata. Ezen ellenőrzést elsősorban a testületi üléseken való mindenkori képviselettel, illetve az elhangzottak jegyzőkönyvi tényszerűségének vizsgálatával, valamint a pénzforgalmi bizonylatok és a naplófőkönyv tételes összevetésével végezte. Véleményét a testületi üléseken, vagy az elnökség tagjainak több esetben is küldött kör e-mailban, illetve az MDOSZ elnökének szóban fejtette ki. Ezekre az észrevételekre általában szóban, vagy e-mailben válaszoltak az illetékesek, de előfordult olyan eset is melynél a felszólamlás válaszolatlan maradt. Összességében az Ellenőrző Bizottság munkáját a körülményekhez képest pártatlanul a tényeket vizsgálva igyekezett végrehajtani. Öt alkalommal ülésezett, üléseiről jegyzőkönyvet készített. Egy alkalommal került sor rendkívüli intézkedésre, melyen a 2o1o. o5. 21.-i. bejelentést és annak tennivalóit tárgyaltuk meg. Az észrevételezést az elnökség elfogadta és a problémát megoldotta. Több alkalommal végzett helyszíni vizsgálatot, ellenőrzést. Az EB. a tapasztalatokról feljegyzést, tájékoztatást készített és az elnökség felé e-mailben is elküldte az észrevételezéseit. 1. Májusban tartott elnökségi ülésen az EB. elnöke vett részt. Az elnökség felé benyújtott tagegyesületi panaszok kivizsgálását az elnökség felkérésére elvállalta. A tapasztalatairól egy ízben az elnökséget, egy ízben (a jelenlegin) a küldöttgyűlést tájékoztatta. 2. Második alkalommal a júniusban összehívott elnökségi ülésen Budapestre szervezett ülésen mind a hárman jelen voltunk. Vizsgálat tárgya az elnökség működésének megkezdése, feladatok szétosztása, meghatározása. A témákkal kapcsolatos véleményünket szóban fejtettük ki az elnökségi jkv. tartalmazza. A napirendek csak részben lettek megtárgyalva, az elnökségi munkaterv, sem az elnökségi tagok munkaelosztása nem lett megtárgyalva. Az ülés egy időre vitatkozásba fulladt. 3. 2oo9. november 8.-i elnökségi ülés, az elnökségi ülésen az EB. elnöke vett részt. A kialakult vélemény a helyszínen szóban hangzott el, majd később e-mailben leírva több pontban is kifogásolta az elhangzottakat, a jegyzőkönyvezés módját. 1. sz. melléklet. A Jegyzőkönyvet módosították. 4. 2o1o. februári közös elnökségi a tagegyesületi vezetőkkel, az EB.-t Czinege István EB. tag képviselte.. Az elnökségi ülésről nem készült jkv. A kibővített ülésen hét egyesület vezetője jelent meg. Az értekezlet egy elnökségi tag megnyilvánulása során olyan szinten eldurvult, hogy az elnök nem tudta befejezni az előterjesztést, az EB. képviselője nem látta értelmét a vélemény nyilvánításnak. A napirendek részben lettek megtárgyalva, elnökségi határozat nem találtunk. 5. 2o1o. június 17.- én Nyíregyházán pénzügyi és törvényességi vizsgálatot végeztünk. Ellenőrzést végrehajtotta Czinege István, Eszteró Lajos.
Miután a 2oo9. – évi választások törvényességénél kételyek merültek fel és ennek tisztázása elhúzódó és nagymértékben személyeskedő folyamattá vált, így ez az irányítási közösségen belüli belharc egyértelműen rányomta bélyegét a szövetség minden testületének, szakbizottságának munkájára. Ennek taglalását nem terjesztenénk elő, mivel végül is az ügyészség felé tett év elejei bejelentés most fejti ki hatását az új választások lehetőségének megfogalmazásával, ami remélhetőleg tisztázza a problémákat.
II. Az EB. alapszabályból fakadó kötelezettségei:
Az EB. beszámolójának elkészítéséhez az MDOSZ központjában munkaterv szerinti helyszíni vizsgálatot tartottunk, melynek témaköre az alapszabály 25. §- a által előírtakhoz igazodik. Kiemelten figyelembe véve a (3.) pontban foglaltakat, mely szerint: „ Az Ellenőrző Bizottság fő feladata a Szövetség Alapszabály szerinti működésének, gazdálkodásának ellenőrzése” Valamint a (7.) pontjának előírásait. Ami kötelezi a bizottságot, hogy : „ Az EB. évi egy alkalommal teljes létszámban ülésezzen. Ülésén megtárgyalja a Szövetség gazdálkodásának ellenőrzése során tapasztaltakat. Üléséről jegyzőkönyvet készít, melyet valamennyi bizottsági tag aláír. Az EB. a küldött közgyűlésen tapasztalatairól beszámol„ Az éves beszámolót megelőző helyszíni vizsgálat alkalmával az alábbiakat állapítottuk meg:
Vizsgálati szempontok és tapasztalatok az alapszabály szerinti működést ellenőrizve: Vizsgálat kiterjesztve 2oo9. május 1. és 2o1o. június 31.- időszakra. Témakör :
1. A 2oo9 – ben választott elnökség, az elnökség által megbízott, kijelölt, felkért szakbizottságok alapszabályszerű működése.
Tapasztalat :
Az elnökség munkáját 2oo9. novemberéig elsősorban a személyeskedésig menő belharcok jellemezték. Az egymás közötti munkaelosztás nem valósult meg, így felelős munkára alkalmatlan légkör teremtődött meg. Az összejöveteleket inkább az ellenségeskedés szítása jellemezte, mint a tényleges munkáé. Ennek hatására az elnökség néhány tagja visszahúzódott a munkavégzéstől, egy tagja le is mondott a tisztségéről. Az érdektelenség ellenére az elnökség minimálisan határozatképes volt, de munkavégzés szempontjából az állandó személyeskedő viták miatt vezetésképtelenné vált. Néhány tagja által kezdeményezett szövetségi feladatok végzése megkezdődött, de konkrét eredmények csak részben születtek. A 2oo9. novemberi elnökségi ülésén az MDOSZ vezetése részleges kompromisszummal a következő szakbizottságokat hozta létre :
a. – Bíróképzési és Bíráló Bizottság.
Vezetője : Fülöp János elnökségi tag, Tagjai : Hamza Zoltán elnökségi tag, Gyerkó Tibor tagegyesületi tag. Bizottsági ülésről nincs tudomásunk, kapcsolódó anyagot a szövetség irattárában nem találtunk. Részleges információkat a szövetségi honlapon olvashattunk.
b. – Védett madarak tartása és keresztezése bizottság : /Európai fajok bizottsága/
Ügyvivők : Lakó Antal elnökségi tag, Fedor Vilmos alelnök, Bizottság megkezdte tevékenységét, eredményeiről tájékoztatta az elnökséget, viszont a tagegyesületek vezetésének tájékoztatása jelenleg nem megoldott. A novemberi elnökségi jegyzőkönyv 2oo9./1o határozatának alapján a bizottságnak vezetője nincs kijelölve. Ülésezéséről nincs dokumentáció.
c.- Alapszabály módosításáért felelős bizottság:
Vezetője : Fedor Vilmos MDOSZ alelnök, Tagjai : a vizsgálat időpontjában nem volt más tagja. A vizsgálat időpontjáig a bizottsághoz kapcsolódó anyagot nem találtunk.
d. – Külkapcsolatokért felelős bizottság :
Vezetője : Gyerkó Tíbor tagegyesületi tag, Tagjai : Fedor Vilmos MDOSZ alelnök. A vizsgálat időpontjában az MDOSZ Elnöke nem tudott róla, hogy más tagja is lenne. A bizottság munkájáról beszámolót, feljegyzést, vagy jelentést a szövetség elnöke nem tudott bemutatni. Az EB ennek a munkának a végzéséről a Díszmadár Magazin májusi számából értesült. Az MDOSZ honlapon lévő bejegyzéseket a beszámoló készítéséig a honlap működésének zavara miatt nem látta.
Eseti megbízásokat teljesítő bizottságok :
a.- Mandátum vizsgáló bizottság :
Kizárólag a 2o1o. – évi küldöttgyűlés előkészítő munkájára lett létrehozva,
Vezetője : Tóth Sándor alelnök, Tagjai : Varga Sándor elnök, Fülöp János elnökségi tag. Munkájukat az alapszabály szerint végzik, az ellenőrzéskor feladataik időarányosan végre lettek hajtva. A küldöttek számának megállapítása során az alapszabály nem egyértelműen rendelkezik. Javasoljuk a küldöttgyűlésnek, hogy ezt a kérdést az alapszabály módosításával, vagy kiegészítésével tegye egyértelművé.
b. – Jelölő bizottság :
Vezetője : Bártfai István tagegyesületi elnök, Tagjai : Kertész Dezső tagegyesületi tag, Korecz József tagegyesületi tag. Mindhárman az Ornitológiai egyesület tagjai, így munkájuk során könnyebbé vált a kapcsolattartás, de viszont nem érvényesül a választások előkészítése során a területi elven működő bizottsági összetétel. Ez a helyzet nem tükrözi a teljes szövetséghez tartozó tagegyesületi akaratot, így további vitákra adhat alapot. A tevékenységükről az EB.- t e-mailban tájékoztatták, melyet a 2/a és 2/b. melléklet tartalmaz.
Megállapítás :
A helyszíni vizsgálat napjáig az MDOSZ elnökségnek és az általuk a későbbiekben megalakított szakbizottságoknak a 2oo9. és a 2o1o. – es évekre sem gazdasági, sem szervezeti életet meghatározó munkaterve - az elnökség által - nem lett jóváhagyva, továbbá a szakbizottságok részéről az alapszabály 28. §. (2.) pontjában meghatározott, az elnökség által jóváhagyott saját Működési Szabályzata egyetlen esetben sem lett elkészítve. Az eseti bizottságok sem rendelkeznek a feladatukat meghatározó az elnökséghez benyújtott és az elnökség által jóváhagyott munkatervvel, vagy feladattervvel.
2. Testületek munkájának dokumentáltsága :
a.- a szövetség működéséhez szükséges alapdokumentumokkal részben rendelkezik. ( alapszabály, SZMSZ, naplófőkönyv, szigorú számadású nyomtatványok, eszköz nyilvántartási karton, pénzforgalmi egyszámla szerződés, adó szám, statisztikai számjel, egyesületi és tagregisztrációs nyilvántartás stb.) - a szigorú számadású nyomtatványokról kartont vezet, bejegyzései naprakészek, - pénzforgalmát banki egyszámlán, illetve házipénztáron keresztül számlatömb és nyugta használatával végzi, bankkártyája nincs. A forgalmat naplófőkönyvben tételesen bejegyzi, - a vizsgált időszakban pályázati elszámolások nem voltak, az adó 1 %-nak az APEH felé történő elszámolása megtörtént, - eszközállományáról, annak mozgásáról nyomon követhető kartonrendszerű kimutatás van.
b.- Az elnökség megválasztása óta négyszer ülésezett, az ülésekről két alkalommal készült jkv. E jegyzőkönyvek a szövetség honlapján nyilvánosságra lettek hozva. Egy alkalommal nem készült jegyzőkönyv, egy alkalommal pedig emlékeztető rögzíti az elhangzottakat. Ezek alapján megállapítható, hogy az elnökségi ülések jegyzőkönyveinek hiányos vezetésével megszegte az alapszabály 22. §. (2) pontját. Az elnökség sem rövid távú, sem középtávú munkatervet nem hagyott jóvá, feladatait az elnökségi tagok között csak részben osztotta fel, azok időarányos végrehajtásáról dokumentáció nincs, így azok végrehajtását sem lehetett ellenőrizni, az elnökségi határozatok végrehajtásáról, annak ellenőrzéséről nem találtunk írásos dokumentációt. A határozatok végrehajtásáról nem tudunk véleményt alkotni.
A szakbizottságok munkájáról az ellenőrzés időpontjában a szövetség központjában nem volt az EB. által értékelhető anyag, vagy jelentés, kivéve a Díszmadár Magazin egy cikkét, melyet a külkapcsolatokért felelős bizottság vezetője Gyerkó Tibor 2o1o. májusában írt. A szövetségi vezetés irattárában ez a jelentés nem található meg. Feltehetőleg ilyen dokumentumok nem léteznek, vagy a szakbizottságok nem adták át az elnökségnek, sem tanulmányozásra, sem jóváhagyásra. Feladataikat munka, vagy feladatterv nélkül esetlegességi alapon végzik. A szövetséget jelenleg vezető testület, illetve az elnökség által megbízott bizottságok sem tartják be maradéktalanul a szervezeti munka dokumentálására vonatkozó alapszabályi előírásokat.
Az eseti megbízásokat végző bizottságoknál az alábbiakat tapasztaltuk : - a mandátum vizsgáló bizottság az egyesületi küldöttek létszámának kiszámításához bekérte az egyesületi taglétszámokat. Név és címjegyzék alapján megvizsgálta a kettős, vagy még több tagsági viszonyban lévők hovatartozását és annak figyelembevételével határozta meg az egyesületek mandátumait, erről értesítette az elnökséget. A szövetség elnöke ezek után összehívta a küldöttgyűlést, a napirendekről és az időpontról, valamint a küldöttgyűlés helyéről az alapszabályban előírt időn belől levélben kiértesítette a tagegyesületek vezetőit. - jelölő bizottság, munkáját többnyire telefonbeszélgetések során végzi, az ellenőrzés időpontjában nem volt az elnökség birtokában írásos anyag, így lényeges információkhoz nem jutottunk. A tájékozódást egy későbbi időpontban 2o1o. augusztus 2.-án újra megkíséreltük. Tájékoztatójukat a 2 sz. melléklet b. oldala tartalmazza.
3. A 2oo9. és 2o1o. - évi beszámolók, jelentések, a küldöttgyűlési napirendi pontok anyagainak és azok készültségi fokának ellenőrzése.
Tagi, tagegyesületi panaszok : a.- 2oo9. májusában beérkező nyílt levelek vizsgálata részlegesen megtörtént, a Hamza Zoltán, dr Dobos András, Gyepes Imre és Fülöp János által tett ügyészségi bejelentés a további belső vizsgálódást okafogyottá tette, így az EB. a vizsgálatot több akadályozó tényező folyamatos fennállása miatt megszüntette. Részvizsgálati megállapításait az elnökségnek 2oo9. június 13. i ülésén szóban ismertette, majd tájékoztatóját az elnökségnek írásban is átadta. Az addigi tájékoztatót az elnökség elfogadta. A további vizsgálatokat az EB. megkezdte. Erről a jelentését a 3. sz. a.és b. mellékletben a jelen beszámolóhoz csatolta. b.- 2o1o. május 21.- keltezéssel az EB.- hez az elnökség küldöttgyűlést előkészítő munkájával kapcsolatban 7 tagegyesület vezetőjének aláírásával írásos panasz érkezett, melyet sürgősséggel célvizsgálat formájában kivizsgált, az MDOSZ elnöke viszont az alapszabály előírásainak megfelelően 2o1o. augusztus 7. napjára módosított. 4. sz. melléklet.
Beszámolók, jelentések ellenőrzése : a.- Az elnökség az idei küldöttgyűlés beszámolóját a szövetség elnöke elkészítette, annak előzetes ismertetése a tagegyesületi vezetőkkel e-mailen keresztül megtörtént. Tartalmilag nem vizsgáltuk, mivel az elnökség a vizsgálat időpontjáig még nem tárgyalta meg. A fenti témában összehívott elnökségi ülés határozatképtelenség miatt elmaradt. b.- közhasznúsági jelentés szöveges és számszaki része a vizsgálat időpontjára elkészült, számszaki adatai megegyeznek a naplófőkönyvben vezetett tételekkel. c.- ügyészségi óvások napirendhez az anyag az elnökség rendelkezésére állt. d.- más előterjesztési javaslatot nem találtunk: pl. a küldöttgyűlés 5. napirendi pontjához az alapszabályi módosítások javaslatai, még nem álltak az elnökség rendelkezésére.
Megállapítás : Fenti tények ismeretében a Jelölő Bizottság munkáját a körülményekhez képest igyekezett ellátni, végleges jelölési névsort a különböző személyek közötti egyeztetések után adhatják le, de az egyesületek részéről szerintük is várható a nagyarányú helyszíni jelölés.
4. Tagegyesületek, szakcsoportok jogállása, tagdíjfizetési rendszeressége.
a.- a szövetségben jelenleg 25 önálló, a működési területükön bírósági bejegyzéssel rendelkező egyesület van. Szervezeti tevékenységük teljes körűen önállósodott. A tagdíjfizetésen kívül lazán kapcsolódnak a szövetségi tevékenységhez. Egyes esetekben a korábbi tagdíjfizetési kötelezettségüket nem teljesítették, ellenőrzésünk során több éves elmaradások utólagos pótlása mutatható ki a naplófőkönyvben. Az ellenőrzés időszakában két egyesület nem teljesítette a szövetségi tagdíjfizetési kötelezettségét. Egynek meg 2oo8.- ra visszanyúló hátraléka van. b.- más kulturális intézményhez, egyesülethez, tartozó több nem önálló szakcsoport is jelentkezett, és felvételt is nyert a szövetség tagjai sorába. Gazdálkodási teendőiket és pénzforgalmukat a fenntartó szervezet látja el.Tagdíjfizetési kötelezettségüket teljesítették.
c.- Jelenleg 4 szakcsoport közvetlenül a szövetség elnökségének irányítása alá tartozik. Nevezetesen a : H-o3. Békés Megyei csoport, (közeljövőben önállósodik) H-o7. Békés Városi csoport, H-56 Szolnoki csoport, H-MNK Roller Kanári Csoport. Szervezeti irányításukra az elnökségnek jelenleg nincs elképzelése, megválasztása óta nem foglalkozott az irányításukkal. Beszámolási időszakra a gazdálkodási tevékenységük a szövetség naplófőkönyvében nem követhető nyomon. Szervezeti életük alakulásáról a vizsgált időszakban nem található sem saját jelentés, sem az elnökség által készített bármilyen dokumentáció. Gazdálkodási tevékenységükre vonatkozólag szabályozást sem az alapszabály sem az SZMSZ nem tartalmaz. Erre vonatkozó MDOSZ elnökségi, vagy más határozat nem található. Működésüket az alapszabályban és az SZMSZ-ben is szabályozni javasoljuk. III. Gazdálkodási tevékenység, egyesületi tagdíjfizetési rendszer vizsgálata.
A szövetség pénzügyi forrásai a korábbi beszámolási időszakhoz képest erősen beszűkültek, csak töredéke lett az előző évekhez képest. Ennek fő oka a 2oo9. évi választások óta zajló ellentétek megoldatlansága, valamint az ebből fakadó gazdasági alapfeltételek megteremtésének hiánya. A vezetés szinte minden tagjának figyelmét az egymás elleni támadások előkészítése, vagy esetleges kivédése kötötte le. A gazdálkodás feltételeinek megteremtését néhányuk kivételével szinte senki sem szorgalmazta. Ezen áldatlan állapotban néhány próbálkozása volt a szövetség elnökének, de eredmények a vártnál szerényebbek lettek, meg sem közelítették a szövetségi alaptevékenységhez szükséges mértéket. Ennek az előzőeken kívül még oka az is, hogy a szövetség vezetője részéről ugyan kidolgozott, de az elnökség által a viszálykodások miatt meg nem tárgyalt, ill. el nem fogadott munkatervének gazdálkodási fejezete nem érvényesülhetett, mely az EB szerint normális viszonyok között megfelelően tartalmazta a gazdálkodási javaslatokat, de mivel nem került sor az elfogadására , így azt senki sem hajthatta végre. Ezt súlyosbította még, hogy az elnökség csak részben osztotta fel a feladatait és a gazdasági tevékenység összefogására senki sem vállalkozott, vagy az elnökség részéről ki sem lett jelölve.
A beszámolási időszak főbb pénzügyi forrásai :
A források elemzésénél az összegek kiemeltek és tájékoztató jellegűek, csak a nagyságrendek érzékeltetésére kerültek beszámolóba, így nem minden főkönyvi tételt soroltunk fel, mivel azok nem különösen befolyásolják a szövetség bevételeit, nincs állandó és meghatározó jellegük. 1. Tagdíj : A szövetségnél tagdíj fizetési kötelezettség a tagegyesületek és a természetes személyek részéről van. Természetes személynek a szövetségnél tagsági viszonya nincs, így e tekintetben bevétel sem származott belőle. A beszámolási időszakban a tagdíjfizetők körét meghatározta a korábban elnökségi döntés alapján hozott határozat, mely szerint a 2oo7. – es Országos Bajnokság szállítói követeléseit 2o1o. évvel bezárólag előrehozott tagdíjfizetéssel egyenlíti ki. E határozat lehetővé tette azt, hogy az egyesületek vezetése eldöntse, ily módon ad – e szövetség részére átmeneti segítséget, vagy nem. A tagegyesületek döntő többsége a segítségnyújtást tartotta megfelelőnek és 2o1o.-ig lerendezte a tagdíját. Ez a döntés viszont a vezetés részére nehezebb anyagi helyzetet teremtett a 2oo8. – as és az azt követő évekre. E helyzetet még tovább rontotta, hogy 2oo9.- évi választások során alelnöknek megválasztott Tóth Sándor állandó támadások célpontja lett, így a korábban jól végzett „pénzszerző” tevékenysége a minimálisra csökkent, viszont más nem vette át ennek tevékenységnek a folytatását, illetve ha valaki végzett is ilyen munkát az a személy az elnökséget nem tájékoztatta, vagy a pénzösszeget nem a szövetség egyszámlájára utaltatta. A naplófőkönyv bevételi rovataiban ( bank, pénztár) ilyen bevételi bejegyzést nem találtunk. A vizsgált időszak naplófőkönyvi bejegyzésének bevételi oszlopában viszont jelentős számú és összegű évekre visszamenő elmaradások befizetését találtuk. Volt olyan egyesület, mely Varga Sándor MDOSZ elnök felszólítására több éves elmaradását pótolta a vizsgált időszakon belől. Megállapítást nyert az is, hogy a tagdíjrendezések konkrét időpontjára, (határidejére) az alapszabály és az SZMSZ vonatkozó rendelkezéseiben határozott időpont nincs meghatározva (6.§. (1) pontja és a 1o.§. 2. bekezdés a pontja) így többféleképpen értelmezhető a tagdíj rendezés módja és határideje. Ezért aztán az is előfordult, hogy a szövetségi tagságra jelentkező egyesület a belépési időpontjának évében, sem időarányos, sem teljes évi tagdíjat nem fizetett, illetve csak a következő évtől rendezte tagdíjfizetési kötelezettségét. 2oo9. – évi tagdíjfizetések : Elmaradásuk nem volt az alábbi egyesületeknek : - H-12 Miskolc 7 ooo,- Ft. rendezve : 2oo9. o3. 3o. - H-82 Nyúl 7 ooo,- Ft. rendezve : 2oo9. o4. 25. - H-28 Veszprém 7 ooo,- Ft. rendezve : 2oo9. o5. 26.
Korábbi elmaradását egyszerre rendezte :
- H-21 Szeged 28 ooo,- Ft. rendezve : 2oo9. o6. o3. (2oo7, 2oo8, 2oo9, 2o1o.) -------------------------------------------- ---------------- Σ = 49 ooo,- Ft.
2o1o. –évi tagdíjfizetések :
Elmaradásuk nem volt az alábbi egyesületeknek :
- H- 82 Nyúl 7 ooo,- Ft. (2o1o.) rendezve 2o1o. o3. 31. - H- 26 Győr 7 ooo,- Ft. (2o1o.) „ 2o1o. o3. 25. - H-12 Miskolc 7 ooo,- Ft. (2o1o.) „ 2o1o. o4. 14. - H-38 Gyula 7 ooo,- Ft. (2o1o.) „ 2o1o. o4. 12. - H-28 Veszprém 7 ooo,- Ft. (2o1o.) „ 2o1o. o4. o1.
Korábbi és előző évi elmaradását rendezte a :
- H-25 Szombathely 21 ooo,- Ft. rendezve 2o1o. o4. 21. (2oo8, 2oo9, 2o1o.) - H-16 Pannónia 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.) rend. 2o1o. o1. 15. - H-4o Bp. 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.) „ 2o1o. o3. o4. - H-5o MOE 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.) „ 2o1o. o2. 24. - H-MNK 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.) „ 2o1o. o6. o2. - H-39 Szentes 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.) „ 2o1o. o6. o1. ------------------ Σ = 126 ooo,- Ft.
A fenti tagdíjak naplófőkönyvi felvezetését tételesen ellenőriztük és azokat naplófőkönyvben megtaláltuk, számszaki eltérést nem tapasztaltunk. A vizsgálat megállapította, hogy a tagdíjfizetés a szövetség alapszabályának megfelelően történik, esetleges alapszabály módosításkor a tagdíj rendezés határidejét szabályozni szükséges. A többi tagegyesület és szakcsoport 2oo7,- ben 2o1o. év végéig rendezte tagdíjfizetési kötelezettségét.
Tagdíjhátralék :
A beszámolási időszakban tagdíj-befizetési hátraléka két tagegyesületnek van, mindkét esetben rendezetlen a 2oo9. és a 2o1o. évi kötelezettségük.
H-37 Rákóczi falva, - 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.), valamint H-18 Székesfehérvár - 14 ooo,- Ft. (2oo9, 2o1o.).
Az elnök részéről a tagdíjfizetési felszólítás megtörtént, rendezésére az ellenőrzésig nem került sor. A naplófőkönyv ellenőrzésekor a H-39 Szentesi egyesületnél nem találtuk meg a 2oo8.-évi belépés évének 7 ooo,- os tagdíjrendezését, így nem valósult meg a szövetségi alapszabály 1o.§. 2. pontjának (a) bekezdése. Ezért ezt az évet hátralékosan vettük figyelembe.
2. Külső állami, önkormányzati, vagy gazdasági egységek magánszemélyektől származó támogatások:
a.- kölcsön : (2oo9.11.3o.) 5o ooo,- b.- támogatás : ( 2oo9.12.19.) Nyíregyháza Polg. m.hiv: 5o ooo,- -------------------- Σ = 1oo ooo,- 3. Szja. 1 %.-a : (2oo9.1o.27.) 41 544,-
4. Pályázatok bevételei : a.- a szövetség 2oo9.- ben nem nyújtott be pályázott támogatásra. b.- 2o1o. – ben sikertelen lett a benyújtott pályázat. Mindkét esetben a szövetség támogatása elmaradt.
5. Rendezvények bevételei : a.- szövetségi rendezvény nem volt, bevétel nem származott belőle.
6. Egyéb bevételi források : a.- egyesületi támogatás (2oo9. 1o.26.) 5 ooo,- - egyesületi támogatás ( 2o1o. o1. 14.) 1o ooo,- b.- egyszámla vezetésből származó kamatok : 2oo9. -ben 45,- 2o1o. -ben 56,-
c.- tagkönyv regisztrációs befizetések : 2oo9. -ben 2 8oo,- 2o1o. -ben - ---------------------------------- Σ = 17 9o1,- 7. Naplófőkönyv egyenlege :
a.- 2oo9. – ben: - nyitó tétel : 274 173,- - bevétel : 358 388,- - kiadás : 6o9 114,- - egyenleg : 23 447,- (bank : 5 6o7,- ; pt : 17 84o.-) b.- 2o1o.-ben : - nyitó tétel : 23 447,- - bevétel : 229 65o,- - kiadás : 178 785,- - egyenleg : 74 312,- (bank : 43 278,- ; pt: 31 o34,-) 8. Pénzkészlet egyezősége : Az ellenőrzés folyamán a naplófőkönyvi záró tételekkel megegyező volt a bankszámla, a rovancsoláskor a házipénztárban lévő készpénz 31 o34,- Ft. megtalálható volt. Naplófőkönyv 31. oldal 5. és 6. sor.
9. Kiadások jogosságának ellenőrzése : A kiadásokat a beszámolási időszakban tételesen ellenőriztük azok számlákhoz kapcsolódnak a naplófőkönyvben rögzítésre kerültek, a szövetség szervezeti munkájához kötődnek, számszaki eltérést nem tapasztaltunk.
1o. Kötelezettség :
Kötelezettségi rovatban nem találtunk bejegyzést, de Tóth Sándor alelnök korábban elismerte, hogy a szövetségnek tartozása áll fenn Gombos Lajos egyéni vállalkozóval szemben, melyet szóbeli megegyezésük szerint fognak rendezni. Gombos Lajos vállalkozó részéről a tartozás kiegyenlítésére számla a szövetség felé az ellenőrzés időpontjáig nem érkezett, így annak tényleges összegét nem ellenőrizhettük, a naplófőkönyvbe bejegyezni nem lehetett. A számla megérkezése után a követelést a szövetség részéről ki kell egyenlíteni, melynek végrehajtását az EB. utóvizsgálattal ellenőriz. A 2oo9. – ben végzett vizsgálat során az EB. Gombos urat telefonon és e-mailben is megkereste ígérete ellenére a kért adatokat/dokumentum másolatokat bizott- ságunk részére nem adta meg, ezért az EB. a 2oo9 évi ezírányú vizsgálatát dokumentáltság hiánya miatt megszüntette.
11. Követelés : A szövetségnek követelése 3 korábban említett egyesületével szemben áll fenn.
a.- H- 37 Rákóczifalvi, és a H-18 Székesfehérvári egyesülettel szemben a 2oo9.- 2o1o.- évi tagdíjak 14 – 14 eFt.- os elmaradása miatt, b.- valamint a H- 39. Szentesi egyesület 2oo8. évi 7 eFt.-os tagdíjfizetésének elmaradása miatt.
IV. Eszközállomány és azok raktározási, tárolási feltételeinek vizsgálata.
A saját eszközállomány a beszámolási időszak előtt a svájci szövetségtől származó 2oo7, és 2oo8,- ban elhozott 2956 darabból álló Standard kalitokból és egy 2oo7.- ben vásárolt laptopból áll. Az eszközállományról nyilvántartást vezetnek, melyen a változások nyomon követhetők. A 2oo9.-évi bejelentés során az EB. egyszer már vizsgálta ennek a mennyiségét 5 sz. melléklet, azóta eltérés nem tapasztalható, mozgás nem volt, viszont az előző vizsgálat 53 csomag becsült mennyisége (15oo db.) az ami azóta pontosításra került. A szállítólevélben 56 csomag szerepel, de abból 3 a kalitok szerelvényeinek egy részét tartalmazta, így a kalitok száma 15oo db.-ról 1331 darabra módosul. Részletező kimutatás :
a.- beérkezések : Bácsalmási telephellyel 56 karton 1331 db, Móri telephely 3 alkalommal összesen : 1625 db. ------------ Σ = 2956 db.
b.- kiosztás :
A kalitokat az elnök, illetve az egyesületeknek térítés nélküli kiadását az elnökség jóváhagyásával, a két telephelyről rendezték. Azokat az MDOSz tagegyesületek és az egyesületeknél tagsági viszonyban lévő személyek kapták meg, melyből a szövetség részére 2oo7.- és 2oo8.-ban 1 543 25o,- Ft. térült vissza.
Egyesületeknek : 2533 db. Személyek : 224 db. Telephelyen raktározva : - Bácsalmáson 94 db. Ebből 32 db. sérült. - Nyíregyházán 12 db. Ebből 4 db. selejtezendő. Ellopva : - Lurdy-Házból 46 db. - Szentesi Madárfesztiválról 47 db. -------------------------------------- Σ = 2956 db.
A vizsgálat időpontjában a két raktáron lévő készlet 1o6 db. standard kalit, ebből a szállítások és a több éves használat, valamint raktározás során 36 db. sérült, mely javításra, illetve selejtezésre vár. Az irodában bemutatásra került 1 db „HP 51o RU 963 AA „ jelzésű laptop.
Az EB. a fenti beszámolót a 2o1o augusztus 7. - i ülésén megtárgyalta és a 5/2o1o.(o8. o7.)EB. sz. határozatával elfogadta és a küldöttgyűlésnek elfogadásra javasolja.
Kérjük a küldötteket, hogy beszámolónkat megtárgyalni és elfogadni szíveskedjenek.
Budapest, 2o1o. augusztus o7.
Bak István EB. tag
Czinege István EB. tag Eszteró Lajos EB. elnök
|